LeSenku D TaRik

huhuhu...
ari yg malang..xlrt nk cita pepnjang tp nk cita gk
d pendekkan cita la kn..
kul 10 td ain kol suh amik dia kat idi sbrg jya...
tym tu saya xmndi lg (kantoi xmndi)
pastu trus g mndi siap2 p amik ain n fasya kat sna
smpai je sna ain ajak p pcific nk men boling..
so, kitorg pon gerak la p pcfc..
smpai pcfc bru la saya trigt boling bkk kul 3 la klu weekdays
so, xjd la nk p men boling~muka depa sdey jaa~

pastu dh xjd men km pon jln2 la pusing2 cari beg n bju..
pusing2 xdak bnda nk bli
km igt nk gerak p sunway, jln2 sna..
dlm kul 12.30 cmtu km pon patah blk p kat keta..

TETIBA tym nk p kat keta bru saya prasan yg kunci keta DAH XDAK..
alamak!!!!!
jth mn la plak..
so, km pon p pusing cri blk kat toilet n suma kdai yg km singgah td..
malangnya xjumpak..
km pon p ckp kat security tu then p kat bhgaian information cntre then p plak dkt customer service, malangnya xdak gk org jumpak kunci..
tetiba security sorg ni kta mmg ada 1 kunci so dia p check la
tp duk tgk km mcm la km ni nk menipu or curi keta
(muka aku ni muka pncuri ke???)
malangnya tu kunci PROTON bkn PRODUA, huhu

dah srabut dah pk nk cri kat mna kunci tu..
pas 2 jam km cri, km singgah mkn mcD dlu kat ctu..
pas mkn km smbung cr n p tgk keta (takot2 dah ilang kna curi)
still xjmpak..

ikhtiar last yg skali trpaksa la kol mak gtau..mak mrh giler r..tu xtau kat ayh lg
dlm kebuntuan tu tetiba km TERjmpa ngn FATHIN HANIM n da geng~pikah rasad, ezani, hazirah~ depa bru smpai so km gtau la pe mslh km ni..
pastu depa nk p mkn, km pon smbung cri..
then km p smyg zohor jap..
pas smyg km mntk tolong fathin bwk saya blk umh nk p amik kunci spare..
(TQ fathin, jasamu d kenang)

smpai kat fly over chain ferry
fathin xbrani nk bwk, so saya exchange la tmpt ngn dia, saya bwk lak keta dia, haha
smpai umh, ayah duk mkn nasik..saya xtgk lgsung muka dia, trus ja amik kunci
dia smpat perli lg " tau plak nk cari kunci spare, p tdoq trus kat sna "

saya abaikan saja bapak saya tu..
trus memecut p pcfc blk,
msuk paking tuk fathin pastu
cari fasya ngn ain yg d tinggalkn td..
jumpak je depa km sesaja tgkap gmba ngn pikah, fathin, ezani, n hazirah..(sempat lg)

saya pon p la kat keta then bkk kunci keta cara manual
d sbbkn td lock pkai alarm so keta tu pon mnjerit la skuat-kuatnya..
huhuhuhuuhuhu...
skali lagi saya d aggap sbagai pncuri..
pastu dgn pntasnya saya tekan la butang merah kat seat sblh tu...
akhirnya keta tu diam..
* fuh..lega*

then saya pon drive la p anta fasya ngn ain dlu..
tgh2 drive mak saya kol brkali2 ckp ayh saya p cari saya dkt pcfc..
adeh, watpa dia p cri sna, mmg la saya xdak dh kat sna..
xpepsl saya d tuduh oleh ayah saya :
" dia p tgk wyg la tu"
ada lak!!!
(xkn la aku nk p tgk wyg ayah oi..)

memecut dgn lajunya kat highway(tp 130km/j je la dh bwk kncil)
smpai umh kul 6.15 ptg
singgah kat mak jap.. duk sat ayah smpai kat kdai mak tu..

" ha, blk dh..tu la cuai sgt, kunci ltak mrata.."
" pasni xyah duk p mna dah "
" beg tu plak p ltk sblh ctu, skg ni org nk ragut pakai langgaq blkg keta ja..xpon pcah tingkap klu kna cmna nt "
"duk bwk keta laju2 nk p mananya..bpa kali duk pesan dah, xmau dgq jgk "
" nk p mana2 p ja nek bas nt"
"mnyusahkn ja"

huhu..ayah saya jarang mrh tp npa la kali ni dia mgamuk xtntu hala, smpai ungkit abes bnda2 yg xdak kaitan..
saket ati tol..
klu ikotkn ati td, nk ja mnjwb blk..
tp pk sb tmpat awam je saya xlen ckp ayh saya..
klu x nt xpepasal jd anak derhaka...

blk umh mlm tu kna lg dgr syarahan smpai nk abes mgrib..
seb bek xsmyg mgrib lg, so leh la lari dr dgr syarahan yg melalot tu..
mak saya jugak yg kna smbung dgr..

FAKTA PENTING:

1. start pukul 10.00 td ayah saya sudah kembali normal & stabil

2. namun begitu, lesen tetap kna tarik ngn bapak saya utk tempoh msa yg xsure lg bpa lma

3. saya insaf krana trlalu cuai & lalai

4. saya juga insaf krana gelakkn anip ritu ( sb lesen dia bakal kna tarik )

5. saya akn lebih brhati2 dlm memegang kunci keta

6. saya akan jd budak baik untuk tempoh yg agak pnjang

7. memegang jwatan suri rumah sepenuh masa TP bkn prmanent k

FAKTA KURANG PENTING :

1. baitulmal pgge suh p daftar lg wlopon dh xp smlm

2. KUIS anta twaran jgk td..tp xp kot rsanya

3. surat matrik dh smpai td

4. tima kasih yg xterhingga kpd FATHIN HANIM n yg mmbntu saya dlm mnyelesaikan misi mncari kunci yg xbrjaya tu

5. tima kasih jugak kpd ain n fasya yg memberi suport kpd saya spnjang kunci ilang, huhu

................................................................HariYangPenuhKeinsafan..............................................................

2 comments:

  1. haha... padan muka.. len kali kerek lg... lani tuhan bayar cash tau... xde hutang2 dah.. agar peristiwa hitam ni mnjadi satu pengajaran... amin...

    ReplyDelete
  2. ceh..xyah duk kta aku laa...hg pon sma ja..remind ur self 1st k..

    ReplyDelete