Tips Doa Untuk Kekasih~

suatu petang ketika sy tgh godek2 internet, tetiba tjumpak web ni, khas tuk sorg kawan yg tgh sedih & suma readers..moga2 korg dapat tenangkn hati pas baca entry ni~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi ya Allah...


Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...

Dan periharalah aku dari kekecewaan...


Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...


Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...


Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...


Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api Neraka...


Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin.

credit to : Tentang Cinta

Sehari brgelar GURU :-)

utk settlekn tugasan projek major, sy kna jd ckgu, kekeke...

1st tym experience jdk ckgu yg x berlesen~
mmg best!!

ketaq pala lutut, pns kepala, nk muntah suma cukup

sblm ni mikro-teaching dlm kls pon dh ketaq, apetah lg ngn budak2 skolah kn..

pape pon, budak2 tu mmg bijak..aktif + smgt nk blaja tuk dptkn hadiah.. (cesss)

student kami, hehe grup 1~

dari kiri tu : amir, daniel, aiman, aina, izzah~

amir : pendiam + kiut  + pemalu
daniel : agk buas + aktif + x bleh duk diam
aiman : suka sgt nk jwb soalan + peramah
aina : pendiam + malu2 + tp pandai kerjasama
izzah : ikut arahan + baik + xbuas

d-sbbkn kitorg kna rakam pengajaran yg kitorg buat, so x bnyk gmba yg smpat d-amik..

tp yg paling syok..

PART YAT :

"kamu semua tahu tak, kata nama am dan kata nama khas??"
murid2 jwb : "tau ckgu, ckgu smlm (kelas bm lain) baru je ajar.."

(kecewa ckgu dgr,haha)


PART mula2 aku msuk kls :

murid2 kata : " alaa, ckgu lain, xbest la cmni, km nk ckgu yg smlm "
(ok fine, budak2 tu x suka aku~hampeh)


PART NADIA :

"ok, ckgu nk kamu semua buat 1 ayat berdasarkan gambar ni, boleh?"
daniel jawab : " 40 puluh pon boleh ckgu"

tetttt...apa la btuah sgt budak ni~hmm

lagi...

"ok, aiman, kamu pilih 1 gmba dan letak kat tempat yg sepatutnya.."

aiman : "dua boleh x ckgu?"

"ok, amik la dua"

aiman : " tiga lah"

ckgu dlm ati kata : "ish budak ni, aku ketuk jgk kang"


PART YAN : 

nyanyi la smpai blurr~hahaha

video

 hahahhaa...


ok dh settle mengajar ....
  gmba kenangan ngn budak2 bijak SK IPGM~

 ilang dh ketaq2 + pening2 kepala..

nk blk qado tdoq~haha


SK Institut Pendidikan Guru Malaysia, Perlis~~

note : baru terasa seronok jd ckgu~

Bukit Merah

Alhamdulillah, finally kkp pengurusan kokurikulum settle~
(best gilessss)

thanx tuk suma membe2 yg bg krjasma spnjg kkp ni d-jlnkn
jasa anda amatlah dihargai
(Allah saja yg mmblsnya, keke)


ni la honeymoon adik bradik yang plg gempak skali 
(len kali bleh wat lg)

wlopon balik tu jd "udang bakar"
tp xde la mcm udang sgt, sb kale kulit aku itam, keke~

pape pon, out of 10. aku bg full mark la

10 bintang!!~~ (hoyeahhh)

ni gmba2 kngan kitorg, hehe.

slide yg pengerusi buat b4 p~

ajk pngangkutan bg arahan~

 sblm btolak~


dh sampai~
pkai tag~

tgh tggu bot, yan smpat lg skandal~
Y to the power of two, haha


pulau orang utan..
aslam kata, kat cni suma kaum kerabat dia, haha

jidin yg kiut giles~
nk jgk wat skandal~haha

buah tgn b4 blk..

naik bot trus p ekopark~

seyes arnab ni kiut gila~

aslam pnya kawan jgk~ 

nadia dpt PAYUNG EMAS~mendalam tuh..

burung yg bijak

abes ekopark, km naik chairlift..


knpa muka sy mcm tu, sb sy sgtttt la gayat ok, nmpk cm xkukuh je menatang ni..


abes chairlift, kira abes la aktvti ari 1st..
siap2 solat + mkn

check in apartment, keke


isi masa lapang dgn mandi dkt swimming pool~
datin2 yg duk tggu km mandi~

mula plak aktviti kembara malam utk cri mknan luar dkt R&R, wuhuhu..
ada trekking skit (pnt mndi lawa2 td)



km dpt main taman menan, km sgt la hepi~


  video

video ni mmg perghhh gila, kompom xdak kat tmpt len ~jemput2 tgk k

mkn kenyang2..
sb kna jln blk, jauhhhh, tp best~


abes 1st day km kat Bukit Merah..

menunggang buaya ~ 



ckgu2 yang mcm budak2~ 

tgh beratur nk main belon~





^_^
ratu penyu~wahaha..

smpai la masa tuk blk, keke...


majlis penutup dlm ofis..
puan mariani + kak jaja
gmba last b4 blk mktab terchenta~

lg cite best~