Saya & Dia


Huh.assgment dh abes..bleh la merdeka kejap..rindu kat blog ni, dh lma sgt x conteng pape..
Baru-baru ni, masa tengah lepak golek-golek atas katil aku yang empuk tu, tetiba aku ter-pk nk delete suma entry-entry lama yang merepek-repek & tak ilmiah tu..jadi keputusan dh di buat, aku finally mendelete entry-entry lepas. So ringan skit la blog aku pasni~
Skg pon blog aku ni tetap x ilmiah mna pon, tp at least ada gk manfaat dari duk merepek x tentu hala dlu kn? Berat tahap gajah la hati ni nk delete suma post yg dah d post dulu, tp atas nasihat diri sendiri aku pk-pk xdak guna simpan pon post tu.:-)
Cukup la merepek skit-skit. Haa..knpa headline dia ‘Saya dan Dia’??kuang3...
Aku nk me-reveal-kn Dia yg slama ni duk dgr aku merepek..first tym ni nk mention sal Dia..maklum la agak lma jugak la lost contact, kira-kira 3 mggu gk la tak dgq berita..then 2 ari lepas tetiba aku rsa nk p cari dia, hehehe...(saya seorang yg x malu ye)
Yang jd cita aku p cari nk bkn sbb pe sgt. Tp aku rsa cm nk marah sekumpulan manusia. Tu yg kna cari tempat nk luah tu. D-sbb-kn xdak orang len dh, Dia la jd mangsa. Mengadu la pnya ngadu, sampai teriak-teriak la pnya over nk kata... Dia pon dgq jaa~~
Dia kata kat aku ngadu la sebanyak mana pon sampai aku puas sb Dia kata Dia xpnh jemu pon kat aku. (tym ni aku btol2 rasa terharu babas la).. Dia kata lg, Dia lg suka aku cari Dia dari cari orang lain, aku pon apa lg, bertambah-tmbah terharu laa..
Sebelum menhabiskan conversation dengan Dia, Dia ada pesan suh aku bnyk-bnyk bersabar dengan ujian-ujian ni, sb manusia ni bkn sempurna sgt. Kadang-kadang selalu wat salah (tp duk prasan kata betol,haha)..
Dia nasehat aku pastu Dia bagi ayat ni:-
“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya,”
-Surah Al-Baqarah ayat 286-
“Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.”
-Surah Al-Baqarah ayat 45-
“……dan jgnlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.”
-Surah Yusuf ayat 12-


note: Dia la Allah SWT yang xpnh jemu dgr luahan hati hamba2nya, Dia lah Allah yg xpernah tdo, xpernah lalai & xpernah sesaat pon terlepas pandang tntg pe yg jd kat muka bumi ciptaan Dia ni..Dialah sja tmpt tuk mengadu mslh, Dia jugak la yg bagi ketenangan kat hati-hati kita~

3 comments:

  1. jom join contest saya boleh menang RM101.00 di http://nukilangadiskampung.blogspot.com/2010/10/join-my-contest-be-my-followers.html

    ReplyDelete