caVe oF daRkness

GuA keLam

"Meliputi 370m gua batu kapur dan terletak di sebuah bandar kecil di Kaki Bukit. Gua Kelam di namakan sempena dengan kedudukannya di kaki bukit dan suasana kelam yang sentiasa menyelubungi gua ini.

Untuk merentasi ke dalam gua ini, disediakan sebuah jambatan gantung untuk pelawat.

Ia terletak kira-kira 33 km utara dari Kangar. Taman Rekreasi Gua Kelam adalah terkenal dengan jalam gua (“cave walk”).

Sungai bawah tanah yang panjangnya lebih kurang 400 meter mengalir melalui banjaran batu kapur dapat dilihat semasa melalui gua ini. Sungai bawah tanah ini adalah fenomena kejadian semulajadi. Bekalan elektrik disediakan untuk pelawat menikmati keindahan dalam gua."

sje je promot skit..

hehe...

tuk isi ujung mggu yg bosan..

aku bersama adik2 yg dichentai

telah pergi ke gua kelam

(mmg kelam sungguh)

jln2 dlm gua then blk..

lawatan ke Gua Kelam~

pintu msuk gua~

sblm msuk gua~



saya anak didik En Roslan

(puisi Gua Kelam)


model batu..







nk blk sudae~



.... view ....





tgkp gmba batu garam~

haa..ni la batu garam dlm gua~

rockers 60-an

penunggu gua~hekhek

keciwi jmpk air dlm gua..haha



tulisan sanskrit moden~
(cari perkataan IPTB dlm tulisan sanskrit di atas, hahaha )

ini membuktikan IPTB telah WUJUD sejak zaman pra sejarah..











the end~


No comments:

Post a Comment