Tragedi Pagi Buta :-)

hahahahahhaa..(gelak panjang2~)
sblm start mengarang karangan ni,aku nk kna gelak dulu

haha, tgh taip pon aku duk tersengih mcm kerang busuk
(korang msti blur kn??ngeh3)

tape2, post ni aku nk cita tragedi tym pagi buta at penang, keke

nk dijadikan cita, sb dh homesick + tension duk hostel (dkt perlis terchenta tu)
aku pon wat kptusan tergempar utk blk umah, hoyeahh~
balik dgn rakan seangkatan enchik Yoi + enchik Man + enchik Acap
(sy xpasti la diorg ni homesick jgk ke apa kn, yg penting sy homesick, haha)

actually kitorg nk blk Raya Koban dgn family~
(except 4 acap, yg x blk raya kat klate)

so pukul 8.30pm baru la aku gerak bersama ikan kesygan aku a.k.a kelisa aku tuh
*ada jgk yg kata ikan aku tu mcm penyu, haa..musykil aku mcm mna dia nmpk* 
(ok, abaikan yg ni, haha)

balik pada cita asal..
 ok dh gerak tu, aku pon trus g station minyak
mesti la nk p isi minyak, xkn nk isi perot plak kn..
aku pon isi la cm besa, 
tett..tett..tet.. (bunyi minyak tgh msuk dlm tangki)

dh siap isi,trus gerak p jitra, nk amik boifren2 yg mmg setia tggu aku dari td, haha
(sori la sy ni mmg suka terlambat~)

ok, promot skit..

taraa..ni enchik Man + keta

haa..ni enchik Yoi (gamba dia sorang tadak, so gmba ni pon bole laa)

& sorang lg enchik Acap, sy xde gmba dia, huhu

thanx kerana setia menunggu shingga sy sampai :-)

sampai je jitra, tuka driver
yeaaa, jadik mam besa kat sblh (wlupon bdn aku xdela besa sgt) :-)

FAKTA mengenai pilot baru: 

Nama komersial : Yoi
Kelebihan : 
1. blh bwk keta auto + manual dgn cemerlang
2. suka bawak keta laju, kelajuan normal msti x kurang dr 110km/jm~
tu pon klu kna tego,klu x tego 130, 140 pon blh dia tekan pedal minyak tu..ish3
(& banyk lagi la..haha)

(ni x masuk cita lg, bau mukadimah, sja bg post banjang skit,haha)

ok dh smpai penang, kitorg trus g sblh pulau
menuju ke USM untuk jmpk dgn membe lg sorg, Chu ~
pastu lepak2 tepi pantai dkt ngn Qb..pastu g kedai nasik kandar suBaidah
sampai la pukul 5++ pagi~

then anta Chu blk RST, kitorg pon gerak la blk..

on da way nk blk tu, tetiba je keta jadik sengguk2
(sengguk2 = mcm nk benti tp x benti )

aku dh mula cuak dh, jgn la wat hal keta rosak lak pg2 buta ni kn..
hadoiii...
malang tidak berbau (mmg la kn)
aku trlupa nk yg keta tu gerak guna mnyk
maklumla duk syiok sgt jmpak membe, lupa trus pasal mnyak, hahaha

penegasan di sini keta saya ABES MINYAK, wahahahaha
siyes bengong gila

seb bek la aku x naik jambatan lg, klu dh naik, mampos la nk carik station mnyk pg2 buta atas jmbatan, haha

so, dgn baki minyak yg ada la bapa titik je lg dalam tangki tu, aku pon start la balik keta
ngok..ngek..ngok..ngek  (ni bunyi keta yg sengguk2 td)

smpai la jmpk station mnyk ESSO
lampu suma cerah je, tp xde org..
malang lg skali x berbau..
esso tu pukul 6 lebih bru bukak, haha
pakcik tu kata kat dpn ada lg 1 station mnyk..
terpaksa la kitorg gerak naik keta sengguk2 td, p dpn lg..

jln pnya jln, smpai la tepi jln..
keta dh mmg xleh gerak, hahha

so, apa yg blh aku buat..
kat seberang jln tu ada balai polis..
tingat ayah aku pesan..(ada awan atas kepala)

ayah : angah, klu kat mana2 pon, sesat ke..ada masalah pape pon, CARI BALAI POLIS dulu..
aku : ok ayah :-)

haa, elok sgt la benti dkt dgn balai polis..hahaha
aku pon turun la dr keta (tym ni aku bwk keta)
nk menuju ke balai polis mcm ayah aku pesan dulu2~

pastu, yoi kua dr keta, baru nk follow p balai polis
tp sebabkn dia tggi kot, dia nampak ada station minyak dkt dpn skit je lg..
aku pon pelik knpa aku x nmpk station minyak  kat dpn tu
myb sb dlm kpla aku duk set balai polis je kot, haha

balai polis..balai polis..balai polis..balai polis...balai polis..balai polis..balai polis..balai polis..balai polis..
(aku kn anak yg patuh)

so, aku pon patah la blk, gerak p balai polis eh, station mnyak tu..
bjalan la aku dgn rileknya p cari minyak, haha

yoi : nk isi minyak dlm apa?
peah : xpa, kat shell nt ada diorg sediakn tin, tp kna bayar rm6 dlu..pas isi minyak & anta blk tin, diorg bg balik la m6 tu.. (xsia2 aku keja kat shell dulu, haha)
yoi : bwk duit x??
peah : hah, x bawak (alasan : kn td aku kua nk p balai polis je, so mmg x bawak pape la)

note : seb bek yoi bawak, hahaha

(lagi 2 org, tggu kat keta)

godek2, sampai la dkt station minyak,dlm 700meter je pon
klu tolak keta pon smpai je~


 heee..

ikan tersadai kat tepi jalan~ 5.30 am


 da smpai dkt pam minyak
(siyes tym ni aku gelak xbenti)

 ok, patah balik bg keta minum minyak ~
(aku gelak lg tym ni)



yoi dgn man tuang minyak~

walopon hakikatnya banyak je minyak yg x msuk dlm tangki, hehe..

so myb shell blh wat penambahabaikan dr segi tin yg diorg bekalkn..
xsesuai la bntuk tin tu, spatotnya buat bntuk mcm mnyk itam or botol mineral tu, 
bru la senang nk tuang minyak..haish..

& sori Acap, 1st tym dtg penang, ada plak masalah kn, hahaha
xpe experience, kakaka

so dh siap tuang minyak, kitorg g balik kat shell nk pulangkan tin + basuh tgn & kaki yg bau petrol~

start keta pastu gerak pegi jambatan, hahaha
6.30am, selamat tiba d rumah terchenta~

lesson for today : 

1. pastikan meter minyak kat keta sentiasa berfungsi dgn baik 
(jgn jdk cm kelisa, haha..meter pon ting tong mcm tuan dia)
2. pastikan bawak ic @ purse pegi mna2 (wlopon nk p balai polis, haha)
3. klu keta sengguk2 tu mknanya minyak tadak laa
AND paling penting..jgn lupa, keta guna minyak utk bergerak, wahaha

special thanx to :

# Chu yg sudi lepak ngn kitorg smpai pg, wlopon agak pending pg tu
# Acap yg maintain kool wlopon dh mmg ngntok gila
# Yoi yg blanja kitorg minum pg tu
# Acap & Man yg tdo + jaga keta tym kitorg g cari minyak
# abg ESSO yg ckp ada lg station myk kat dpn tuu (perlu ke?)
# abg SHELL yg buatkan botol mineral jdk corong nk isi minyak
Yoi yg teman pegi balai polis station minyak :-)
# Yoi & Man yg tolong isi minyak dlm keta
& sesapa lg yg terlibat secara langsung @ xlangsung yg namanya x d sebut lg entry kali ni..
tadak korang tatau la pe jd kat sy (still jd org la kn, xkn jd beruang lak)
(mcm buat speech dpt anugerah plak, haha) 

saYang sume (",) ngeh3~

mood : malas study, paper hari selasa~

1 comment: