Drama Melayu + Novel

selamat kembali ber-blogging setelah seminggu saya beraya dgn "RAYANYA"
sy telah kembali untuk menconteng blog yg terchenta..

okeh, tgk tajuk post pon dh tau, aku nk ckp sal drama melayu yg kat tv, yg bersepah2 tu..
plus cita cintan cintun novel..

FAKTA : dulu sy peminat novel alaf 21 (tp tu dlu laa), sy jugak pernah bercita2 nk bkk mini libry yg pnuh dgn novel2 alaf 21 (dulu jaa)...tp skg sy sgt sgt sgtttt laaa, tak suka baca novel cinta...

ok, knpa sy x suka baca dh??

sbbnya sy RASA cita2 dlm novel tu xkn ada jd dlm dunia realiti nih..

EXample : 
1. xkn la ada pmpn yg baik giler, smpai laki dia wat apa pon kat dia, n dia pasrah je
2. mana la ada orang (pmpn / laki) yg jht sgt mcm prangai setan sggup wat org merana, cth cm mak mertua or laki dia la yg jht
3. asyik2 yg baik kna sdeh2 dlu, then bru la idup bahagia, & xpon mati at the end
4. yg paling penting, sy sgt la xpecaya ada pmpn sggup setia cm apa lagi even dh tau laki tu jht 

actually bnyk lg la reason knapa aku dh xbca novel2 ni..mcm poyo je

& aku xsuka drama2 melayu kat tv, bkn nk anti or apa kn but bila tgk jln cita dia tuh
kita dh blh agk apa ending dia nt..

sma la jgk, yg baik msti kalah dlu, kna buli abes2an..last2 bhgia kejap je pn..
& utk CINTA TERHALANG, konon2nya tu..perghh!!!
meluat sungguh laa..

TAPI

hari ni tepat jam 1.38 pg (4hb/9)

SAYA MENARIK BALIK SEGALA KATA-KATA SAYA DI ATAS DGN RELA HATI..

actually post ni bkn utk jtuhkn sesapa or kritik sesapa 
just nk btolkn persepsi diri sndri sal novel & drama..
mmg kgkdg ada rekaan yg melampau2..
tp caya je la, ada jgk yg jd dlm dunia realiti, huhu

(hanya yg phm akan paham, apa yg aku ckp nih, keke)

waaaa....mcm mna nk wat nih???
~dh mcm cita drama dh~

note : sy akan muhasabah diri, & tuk sesapa je yg baca post kali ni, if sy silap tolong tego saya~
sy perlukan pandangan manusia, seramai yg mungkin...

Ya Allah, permudahkanlah...

No comments:

Post a Comment