tgn saya ada muscle :-)

mcm besa la kat perlis yg indah lg permai ni
akan slalu ada masalah AIR @ WATER k, bkn masalah OKSIGEN..

nk di jadikan cita, 
sy ni mmg la 'sgt rajin' membasuh baju..

kononnya nk guna mesin basuh otomatik yg tersergam indah 
dkt floor bwk Melati III (kantoi la aku duk ctu)


dkt kul 12 tgh mlm sy dengan rajinnya turun floor bwh
nk basuh bju pnya psl
sanggup turun
mklm la tym2 tgh mlm cmni xramai org bsuh baju..

msuk pantri..
bkk suis lampu..
bkk suis kipas..
bkk mesin bsuh 1st, ada baju tp xstat pon lg, 
siap dgn sabun lg
(dlm hati : sapa la pnya kja booking mesin ni)

bkk mesin 2nd..
hahh, kosong!!
(hati sgt gembira)

sepantas kilat masukkan bju dlm mesin
ltak sabun 2 3 timba..
msuk duit dlm lubang coin tu..

tet..tett..tet.. (set butang control)

bdiri dpn mesin basuh...
..... ...... .....

ketuk2 mesin skit

.... ..... ......

dalam hati kata : awat ngn mesin ni, xmau jln plak (mmg la sb xdak kaki)..duit dh buh lebih dh

~pk 2 saat~

bkk paip air~

dalam hati kata lg : jebon btoi, XDAK AIR (pronounciation : AYAQ)

PENGAJARAN HARI INI : sblm bsuh bju check dlu air ada or x..

aku pon dgn berat ati, p ketuk bilik cik Yam utk meminjam baldi
(special thanx 2 Cik Yam a.k.a Mariam Mohamed)

seb bek ada baldi, klu x burn lg duit aku..

ok, point dia kat cni bkn nk cita sal baldi..
tp nk cita betapa gigihnya aku berusaha utk membasuh baju..

aku pon mula operasi mengangkut air dr toilet p masuk pantri
fuhh..turun berat aku 2 kelo klu mcm ni slalu..
dkt 10 kali gk la mengusung baldi tu (bkn baldi kosong naa)

naik muscle2 & otot2 tgn ni (sama la tuu)
elok pnuh ayaq, mesin tu pon mula la operasi dia..

yg syoknya eslok aku dh siap isi ayaq dlm mesin, tetiba plak ayaq ada blk..
mmg dengki btol!!

hampeh pnya mesin~

-saya boikot mesin basuh 2 minggu-

2 comments:

  1. tu tndanya hg kne bsuh gne tgn...tgk mcm aku ni..rjin je..hari2 kne bsoh gne tgn tw!
    tp asal aku tak kurus2 weh!!! grrrr....

    ReplyDelete