aDuhai CINTA...

smlm aku g dgr satu forum perdana kat DIK maktab aku neh. tajuk cm menarik jek "aduhai CINTA..milik siapa?? makluk @ pencipta??"

tajuk ni wat aku tertarik nk g dgr..haha..actually bkn la forum PERDANA sgt cz x ckup ahli panel yg spatotnya 3 org tp jdk 2 org ja..so jdk forum proDUA la (panel yg ckp)..

mjlis yg patotnya stat kul 8.30 mlm jdk stat kul 9.30 mlm lak sb tggu VIP yg sesak dlm traffic jem (ada ke traffic jem mlm2 kat perlis?)..

round 1st tu aku ble lg r cncerntrate cz mmg best diorg bincang sal cinta, tp masuk 2nd round, fuh.. da la mic x cler, sora jd kembang2...pe lg duk menyembang la kat blkg.. tp cne pon ada jgk la input aku dpt mlm tu, dr duk sja melepak kat bilik tuh..

ni antra bnda yg aku nk xshare dr forum tuh>>

ada 5 bnda yg manusia akhir zmn ni slalu lupa :

1.) terlalu kasihkan DUNIA tp lupa pada AKHIRAT

2.) terlalu kasihkan HIDUP tp lupa pada MATI

3.) terlalu kasihkan HARTA BENDA tp lupa pada HISAB ALLAH

4.) terlalu kasihkan BANGUNAN YG INDAH tp lupa pada KUBUR yang sempit

5.) terlalu kasih pada CIPTAAN ALLAH tp lupa pada CIPTAAN-NYA

(spatotnya post ni ada huraian tp malangnya ladtop wat hal, so xde la huraian tuh)


CINTA?

pautan hati ppada sesuatu...

darjat cinta :
cinta hakiki = cinta khalid
cinta palsu

pecahan cinta : cinta pada pncipta
cinta pada rasul
cinta pada suami is3
cinta pada ibu bapa
cinta pada anak
cinta pada saudara
cinta pada saudara se-agama

banyak lg benda tp suma da ilang~ ngek pnya ladtop...


No comments:

Post a Comment