Oh LELAKI Idaman~

Entri aku kali ni telah di ilhamkan oleh 1 blog yg aku TERbaca scra x sngaja msa tgh cri bahan utk asgment ritu..

sal laki idaman aku la kononnya..(buekk)..


1) Mempunyai senyuman yang manis
- Pastu selalu senyum + ske wat lawak yg mghiburkan ati..bkn suma lawak yg bleb g org hepi, org2 trtntu jek yg bley wat

2) Mempunyai gigi yang bersih dan teratur
-Paling tak suka kalau laki ..mrokok membahayakan kesihatan k~~


3) kulit mcm lelaki
- Myb ada yg sk laki kulit cerah or jambu, but for me dh ckup elok klu kulit dia sawo matang..yg penting msti la kemas, xselekeh & jga pnampilan dri trutma dpn org rmai..bru la leh pikat ati mak mentua nt..xsmstinya kna bli pncuci muka & wat facial tuk jga muka, ckup la skadar bersih muka.. + bonus la klu muka tu cute

4) Mempunyai mata yang redup
- Bak kata kgkwn aku mempunyai mata yg stim gtu..tp xsmstinya yg Chinese look je aku ske, ada gk yg cm cina aku xsuka..yg penting bia la sjuk mata memndang..

5) Badan yang tegap
- Spe yg xske laki tough..hehe..xsmstinya kna ada ketol2, ckup la nmpk bdn tu mcm laki n bukan cm pon***.. eventhough kurus or keding, mst ada daya penarik cm laki yg ble wat aku cair bila tgk..

6) Tinggi
- Cuba bagitau aku perempuan mana yang tak suka lelaki tinggi? Hahaa! ~ tetmbh aku yg dh mmg tggi ni. Mau plak pkai wedges 4 inc ke kn..


7) Pandai
- Pandai kat sni xsmstinya dr segi education. Pandai amik ati, pndai bcakap etc pon trgolong jgk.. jnis2 laki yg mcm ni sgt lah handsome di mata aku.. aku suka laki yg bnyk share idea or pndgan dia. + a gud listener jgk..laki yg pndai curik phatian n ble wat aku patuh & ikot pe yg dia ckp or suroh.. ada ciri2 kepimpinan maklum la nk pimpin kuarga sndri nt (lebey d tujukan tuk anak2 sulung lelaki laa)..knpa anak sulung laki?? Sb bg aku diorg ni ada ciri2 ketua, bleh mngarah org, garang etc. Juga bleh jd perungkai suma maslah yg dtg, mklum la aku ni mmg bermasalah dr dlu lg.. yg penting xcpt melatah klu ada sesuatu mslh tu + teguh pndirian..

8) Merendah diri
- Tak angkuh, berlagak dan cakap besar. Hanya tersenyum apabila dipuji and tak brag over his look, wealth, achievements, abilities, etc.

9) Pandai berjimat
-Bkn kedekut ok.. pandai uruskan wang dgn baek.. wlopon saya blaja akaun tp saya sgt la bermasalah dalam menguruskan wang, haha..hakikat yg xleh nk d elakkan lg trutama bila end of the year,SALE~. Aku jgk adore laki yg ada mission dlm idop & x hrpkan duit org lain especially parents.

10) Good relationship with family
- Ini paling penting sekali. Seseorang lelaki yang mempunyai hubungan yang baik dengan emak, ayah dan adik-beradik, serta sentiasa mengutamakan keluarga akan mempunyai hidup di bawah restu Allah SWT, I believe.

11) Good relationship with Allah SWT
- Jaga solat 5 waktu, pandai mengaji, mempunyai ilmu tentang soal agma etc. so bg sesapa yg ada kelebihan ni, mmg sng sgt la nk wat aku cair.. for example ckup la dgn dgr sora dia msa azan~ Subhanallah!!! Indah sungguh ciptaan Tuhan ni.. wlupon aku xbpa baik sgt tp laki yg mcm ni la yg aku nk..kriteria yg paling penting dr yang penting2 belaka.. laki yg boleh guide aku jd ke arah yg lebih baik dr sblm2 ni.. ada agama mmg xkn lari dr landas Al-Quran & Sunnah, insyaAllah..

12) Setia dan Jujur
- Xsmstinya kna ungkap syg dgn words.. ckup la dr prbuatan dia..cukup stia n xkn pndang gurl lain xcept me la, hahaha… & TAK terlalu jiwang or terlalu pulun, please laaa…

13) Sopan dan Penyabar
- Hormat orang tua dan hormat perempuan. Bkn kaki pukul.. marah yg bersebab xpe but jgn pukul.. sabar dgn angin aku yg kgkdg bleh jd rebut taufan.. sopan tuk ngorat paerents aku.

14) Wangi
- Tak kisahlah lelaki itu wangi naturally or wangi pakai perfume, as long as dia x berbau pelik.


so, mmg ssh nk cri laki yg mcm tersenarai kat atas tu, pape pon msti ada 1 yg fit dgn syrt2 aku tu, InsyaAllah

credit to myra azmy

No comments:

Post a Comment